Sunday, April 18, 2010

[TRANS] 100418 Disbandment Rumours Unclear: TVXQ's Path Has Been Tough

Since the 2004 official debut of TVXQ, through seven years of hard work, they finally stand at the peak of Asian music. But just right when they have countless fans' support, rumours arise of disbandment and contract problems. Today Haibao Net will bring everyone and look back at TVXQ's growth from their debut. No matter if TVXQ disbands or stays together, Cassiopeia who has believed faithfully in them would not let them go.

Three members of TVXQ, Kim Jaejoong, Park Yoochun and Kim Junsu have sued SME near the end of 2009 for a suspension of their exclusive contract, leading to a pause in TVXQ's activities in Korea. Months later, on the 3rd of April, a message on their Japanese homepage wrote "from today onwards, Tohoshinki will be on hiatus".

This piece of information basically reports TVXQ's disbandment, and this is something that neither Korean or other fans want to see, but the three and SME have something in between them that can't be ignored, and with SME holding the rights for the band name, for 'TVXQ' to restart could practically be zero.

After that notice, everyone was alert on what the five would do. On the 14th of April, Avex announced that TVXQ's three members, Kim Jaejoong, Park Yoochun and Kim Junsu made a new contract with them, and would form a new unit to begin activities in Japan. Jaejoong has also participated in the 2010 Spring drama "Sunao ni Narenakute", acting along with Eita and Ueno Juri.

From 1999 till 2003, they together had prepared for five years for the debut of TVXQ. In 2004, TVXQ's single "Hug" acted as their official debut, and within a short span of time, they used their unique charms and SME's huge backup to make TVXQ into Asia's top idol boyband. TVXQ was brought up by SME who had also produced popular groups like H.O.T and S.E.S, and using that knowledge, they trained up a top boyband, and took up the praise of "perfect idols".

In 2005, TVXQ debuted in Japan with the single "Stay With Me Tonight", and till now they have released a total of 30 singles and 4 albums. Under present market conditions, up till the end of March, TVXQ's gross total of record sales surpasses 5,130,000. At the same time these figures made are the best for a foreign artist in Japan.

Source: [haibao net]
Translation Credits: tvxq_luv@tohosomnia.net
Shared by: tohosomnia.net
Please do not add on/remove credits

Indo Trans:
Sejak debut 2004 resmi TVXQ, melalui tujuh tahun kerja keras, mereka akhirnya berdiri di puncak musik Asia. Tetapi tepat ketika mereka memiliki dukungan fans yang tak terhitung jumlahnya ', desas-desus muncul dari pelarangan dan masalah kontrak. Hari bersih Haibao akan membawa semua orang dan melihat kembali pada pertumbuhan TVXQ dari debut mereka. Tidak peduli jika membubarkan TVXQ atau tetap bersama-sama, Cassiopeia yang telah percaya dengan setia di dalam mereka tidak akan membiarkan mereka pergi.

Tiga anggota TVXQ, Kim Jaejoong, Yoochun Park dan Kim JunSu telah menggugat UKM menjelang akhir tahun 2009 untuk suspensi kontrak eksklusif mereka, yang menyebabkan jeda dalam kegiatan TVXQ di Korea. Bulan kemudian, pada 3 April, pesan di homepage Jepang mereka menulis "dari hari ini dan seterusnya, Tohoshinki akan hiatus".

Ini bagian dari informasi pada dasarnya laporan pelarangan TVXQ's, dan ini merupakan hal yang tidak fans Korea atau yang lain ingin melihat, tapi ketiga dan UKM memiliki sesuatu di antara mereka yang tidak dapat diabaikan, dan dengan UKM memegang hak untuk nama band , untuk 'untuk TVXQ' restart bisa dibilang nol.

Setelah pemberitahuan itu, semua orang waspada pada apa yang akan dilakukan lima. Pada 14 April, Avex mengumumkan bahwa tiga TVXQ's anggota, Kim Jaejoong, Yoochun Park dan Kim Junsu membuat kontrak baru dengan mereka, dan akan membentuk unit baru untuk memulai kegiatan di Jepang. Jaejoong juga berpartisipasi dalam drama 2010 Spring "Narenakute Sunao ni", bertindak bersama dengan Eita dan Ueno Juri.

Dari tahun 1999 sampai 2003, mereka bersama-sama telah mempersiapkan selama lima tahun untuk debut TVXQ. Pada tahun 2004, TVXQ single "Hug" bertindak sebagai debut resmi mereka, dan dalam jangka waktu pendek, mereka menggunakan daya tarik mereka yang unik dan cadangan besar UKM untuk membuat TVXQ menjadi boyband idola top Asia. TVXQ dibesarkan oleh UKM yang juga diproduksi kelompok populer seperti HOT dan SES, dan menggunakan pengetahuan, mereka dilatih sebuah boyband atas, dan mengambil pujian dari "berhala yang sempurna".

Pada tahun 2005, TVXQ memulai debutnya di Jepang dengan "" tunggal Tetap With Me Tonight, dan sampai sekarang mereka telah merilis total 30 single album dan 4. Dalam kondisi pasar sekarang, sampai akhir Maret, total kotor TVXQ's melampaui rekor penjualan 5.130.000. Pada saat yang sama angka-angka ini dibuat adalah yang terbaik untuk seorang seniman asing di Jepang.

No comments:

Post a Comment