Thursday, April 28, 2011

Dagens Utrymda

Idag blev man mer utrymd än upprymd.
Brahegatan gås Bombgatan!!!
Misstänkt bomb utanför Nordea.
Tänkte ta en gallerirunda till Wallmark och Bohman.
Visst jag fick gå ut.
Men inte hem igen .. om om ...

Brahegatan avspärrad

Brahegatan avspärrad

bombgatan_006

bombgatan_005

Brahegatan avspärrad

bombgatan_004

Kändes lite märkligt att se Mats Pehrsons verk.
Inte för att jag tycker att de var de bästa jag sett.
Men skuggorna  ...
.. och de irrande människorna ...
Samma som på Brahegatan alldeles nyligen??

ats Pehrson at Gallery Jan Wallmark

Mats Pehrson at Gallery Jan Wallmark

Hade jag haft pengar och varit tvungen att välja ...
Då hade jag valt den här!

Mats Pehrson at Gallery Jan Wallmark

Tommy Östman på Galleri Lars Bohman.
Inte heller den utställningen berörde mig nämnvärt.

Tommy Östmar at Gallery Lars Bohman

Det som berörde mest idag??
Fick ett mail från Annette Folkedotter.
Just nu aktuell på Rättviks Konsthall.
"Tuesday Picnic".
Detta känns "tungt" ...
Känns som en aktuell picnic i Tjernobyl!!
Tjernobylgrönt???


Annette Folkedotter at Rättviks Konsthall

Annette Folkedotter at Rättviks Konsthall

Sa jag det?
När jag kom åter var allt så förändrat ...
Inga avspärrningar.
Inga bombhundar.
Inget, inget .. bara min lilla orörda rosa stuga ...

***

No comments:

Post a Comment